[linux] Virtuele machine start niet meer op

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Ma Jun 25 10:52:23 CEST 2018

Op 24 juni 2018 om 19:40 schreef meine <trialero op gmx.com>:

> Oracle

> ik vind dit wel een hele lange draad en vraag me af of jullie het
> alemaal niet veel te ingewikkeld maken...
>
> Oracle Virtual Box is een geweldig programma, maar de kernel-modules
> blijven regelmatig achter bij de updates van zowel je OS als VB. zonder
> kmods draait VB niet. aan wie dat ligt weet ik niet, maar de 'user
> friendlyness' van Oracle is twijfelachtig...
>
> nu kun je je hele systeem op de kop gaan zetten en bepaalde updates voor
> VB, je kernel, gcc of andere onderdelen opschroeven of terugdraaien,
> [...]
Dank, Meine, voor je adviezen.
Dat het misschien "allemaal te ingewikkeld" werd, herken ik wel ;-), want,
zoals ik al aangaf, ik ben een beginnende Linuxgebruiker (gebruik het al
wel een poosje, maar heb er niet zo veel verstand van. De tijd ontbreekt
mij om me er erg in te verdiepen en i.h.a. ben ik iemand die pas ergens
induikt als ik een probleem heb.)
Ik meldde al dat ik de boel met kernel 3.16 weer had draaien, intussen lukt
dat ook met kernel 4.0.0.
Dus nu laat ik het voorlopig zo.

Over niet al te lange tijd moet ik eens een nieuwe computer aanschaffen en
dan kan ik alles weer frisjes installeren.