[linux] Virtuele machine start niet meer op

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Ma Jun 25 12:43:42 CEST 2018

Op 25 juni 2018 om 12:25 schreef Paul Slootman <paul+nospam op wurtel.net>:

> want,
> lukt
>
> Je had simpel in de changelog van virtualbox kunnen lezen dat jouw 5.0.40
> versie niet verder gaat dan linux 4.11 ondersteuning; voor linux 4.15
> zal je dus naar een recente 5.1 of 5.2 moeten;
> https://www.virtualbox.org/wiki/Changelog-5.0
>
> Zo simpel is het: jouw kernel heeft source code aanpassingen ondergaan
> waardoor jouw virtualbox versie niet meer compatible is en er geen
> passende kernel modules gecompileerd kunnen worden.
>
> Oplossing is dus niet verder gaan dan Linux 4.11 qua kernel, of
> [...]
Toen het met kernel 4.0.0 ook lukte maar met 4.15 niet, begon ik al zoiets
te vermoeden. Maar nu weet ik het dus zeker.
Het gekke blijft overigens wel, dat VB 5.0.40 wél gedraaid heeft met kernel
4.15.
Alleen toen ik met Timeshift een snapshot had teruggezet, werkte het niet
meer.
Maar misschien zie ik hier iets verkeerds?

Wat betreft je 'irritatie' m.b.t. het onderwerp: misschien begrijp ik je
niet goed, maar Virtual Box kon ik wel opstarten, alleen als ik dan daarin
een virtuele machine wilde opstarten (bijv. die met Windows7), dan kreeg ik
de foutmelding en startte ie niet op.

Groet,
Harry