[linux] XFS schijf

Vr Mrt 2 13:41:53 CET 2018

Aldus schreef Leon van Geel op Fri, Mar 02, 2018 at 01:22:29PM +0100:
> [...]

Ik ken goden die minder ver kwamen:-(

Voor de hardware is een schijf gewoon een schijf. De schijf maakt
kennelijk uit van een Linux soft-raid disc set. U wilt die herstellen
terwijl u slechts 1 schijf hebt aangesloten? Als het RAID level 1 is
maakt u nog een kans.

>  dan krijg ik deze melding:
>    mount: unknown filesystem type 'linux_raid_member

Was te verwachten.

> aanvullend: schijf hangt via docking station via usb aan laptop, docking
> station is getest en werkt goed.
> Schijf komt uit een netgear stora nas en ik voel schijf draaien en hoor hem
> ook.

Nu hebt u ons nog niet verteld of de schijf in goede conditie is.... we
hopen het dan maar.

ls u de MD-tools hebt geïnstalleerd is het te proberen. Zie
https://raid.wiki.kernel.org/index.php/A_guide_to_mdadm#Assembling_your_arrays

Suc6,

Daniel

--