[linux] XFS schijf

Leon van Geel leonvgeel op gmail.com
Vr Mrt 2 13:51:52 CET 2018

Op 2 maart 2018 om 13:41 schreef Daniel C. von Asmuth <
asmuth op bakunin.xs4all.nl>:

> Ik ken goden die minder ver kwamen:-(

> Voor de hardware is een schijf gewoon een schijf. De schijf maakt
> kennelijk uit van een Linux soft-raid disc set. U wilt die herstellen
> terwijl u slechts 1 schijf hebt aangesloten? Als het RAID level 1 is
> maakt u nog een kans.

Volgens handleiding Stora is het een RAID1 schijf

> Was te verwachten.

> hem
>
> Nu hebt u ons nog niet verteld of de schijf in goede conditie is.... we
> hopen het dan maar.

Zover ik weet is de schijf in goede conditie, al geeft dat natuurlijk geen
zekerheid.

> ls u de MD-tools hebt geïnstalleerd is het te proberen. Zie
> https://raid.wiki.kernel.org/index.php/A_guide_to_mdadm#
> Assembling_your_arrays

Ga even doorlezen en kijken wat ik er van begrijp ( ben nog een beginner in
Linux)

--
m. vr. gr.
Leon van Geel