[linux] XFS schijf

Vr Mrt 2 15:53:30 CET 2018

Aldus schreef Leon van Geel op Fri, Mar 02, 2018 at 01:51:52PM +0100:

> Volgens handleiding Stora is het een RAID1 schijf

> Zover ik weet is de schijf in goede conditie, al geeft dat natuurlijk geen
> zekerheid.

Inderdaad. Daarom adviseren we om een reservekopie van de schijf te
maken. Daarna is fsck niet verkeerd. Als u van plan bent om de schijven
in een nieuwe NAS te gebruiken (die soms zonder schijven worden
verkocht) verdient het aanbeveling om ze te testen. Kijk eens maar het
commando 'smartctl' (smartmontools pakket).

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		Geeks of a feather cruft together