[linux] nieuwe installatie start niet meer door

meine trialero op gmx.com
Di Mrt 6 22:00:45 CET 2018

> Maar hoe
> geraak ik vanuit deze toestand op de prompt..?

je kan met ctrl-alt-F2 proberen in een andere console te komen. daar kan
je inloggen als root en bijvoorbeeld de laatste installaties ongedaan
maken. kijk of je met de pijl naar boven de vorige commando's kan
terughalen en die gebruiken om de installaties te deleten of te
downgraden.

als dat niet werkt kan je inderdaad booten in runlevel 1 of 3 -- single
user zonder netwerk. dat doe je door tijdens het opstarten op de
spatiebalk te drukken en (meestal) met 'e' de boot instructies te
bewerken. door achteraan de regel met 'vmlinuz' een [spatie] '3' te
typen en dan te booten kom je ook in een console, waar je het
bovenstaande kunt uitvoeren.

(schijf dit desnoods even over op papier, heeft me in het begin veel
gedoe bespaard...)

succes!

//meine