[linux] USB-stick met NTFS geeft problemen

Zo Mrt 11 19:55:21 CET 2018

Aldus schreef lnx op Sun, Mar 11, 2018 at 07:15:04PM +0100:

> <knip>

> Zoals eerder gemeld had ik dit stille vermoeden ook al aangezien Linux
> een onder Windows NTFS geformateerde USB-stick/harddisk herkend als
> zijnde ID: 7.

> Zou niet weten hoe ik een USB-stick anders kan formateren dan op de
> manier zoals ik een harddisk formateer.

Ik had het woord partitioneren moeten gebruiken. Linux kan een memory
stick partitioneren als een harde schijf gevolgd door het formatteren
van een partitie of direkt de hele schrijf formatteren.

> $ man mkntfs

De vraag is of Windows een door Linux geformatteerd medium aankan.

Zoveel is duidelijk.

Suc6,

Daniel

--