[linux] debian start niet meer na upgrade, "kvm disabled by bios"

Vr mei 4 15:35:56 CEST 2018

Aldus schreef Fred op Thu, May 03, 2018 at 12:45:50AM +0200:

> Ik zie geen meerdere kernels staan in het grub menu.
> Maar na een ls -all in /boot zie ik wel een vmlinuz en een vmlinuz.old staan
> met beide dezelfde datum en zelfde versienummer.
> Omdat ik nu een prompt heb lijkt het een probleem met Gnome. Ik heb echter
> een paar dagen geleden op de laptop van mijn zoon dezelfde installatie
> gedaan. Dus ook met Gnome en dezelfde kernel maar die geeft nog geen
> probleem.

Een echte hacker gaat door todat hij het probleem heeft opgelost, omdat
er immers nog anderen door getroffen zouden kunnen worden.

Iemand die gewoon een werkende laptop nodig heeft zou de installatie van
een andere beter werkende laptop kopiƫren (of op zijn minst uitzoeken
wat het verschil is) of de oude software terugrollen (waarom bent u
eigenlijk aan de upgrade begonnen?) of desnoods Gdm vervangen door Kdm
of Xdm.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--