[linux] ISO USB's booten niet. Bios probleem?

Der cl3m0t op gmail.com
Vr mei 11 00:56:40 CEST 2018

On 10-05-18 17:32, Bas G.  Roufs Nederlands wrote:

> @ Erwin en ieder ander - kan iemand een manier verzinnen om alsnog met
> de cursor bij dat supervisor password te komen, zodat ik die er uit kan
> halen? Is er nog een andere manier om de noodzaak van de aanschaf van
> een nieuwe BIOS chip te vermijden?

Hieronder is een link naar een video hoe je het BIOS van de x220 kan
resetten. Rond 3.15 min. in de video zie een plaatje met een schema van
de EEPROM. Je moet de SDA en SCL kortsluiten voordat je de BIOS in gaat.

https://www.youtube.com/watch?v=ANZjUPUYE7s

Verder kan je, zoals anderen al schreven, voor de zekerheid de md5
checksums van je linux image controleren.

Groet,
Derry