[linux] etiketten printen vanuit addressbook, hoe pak je dat aan

meine trialero op gmx.com
Zo mei 13 11:13:36 CEST 2018

On Sat, May 12, 2018 at 10:06:58PM +0200, Julien Michielsen wrote:
> Ik heb kaddressbook als mijn adressenprogramma.  Naar tevredenheid, maar
> met een stevige maar.  Ik wil graag de adressen uit kunnen printen op
> een
> papieren labels, die ik dan - afgedrukt - in een papieren adressenboekje
> op wil kunnen nemen.

je kan kijken of je de adresgegevens in een tekstbestand onder elkaar
kan krijgen en die dan in twee of meer kolommen afdrukken. een 'gewone'
export naar een txt bestand is dan voldoende om dit te kunnen maken. met
wat zoek-vervang (zal mn tabs naar <CR> zijn kom je dan een heel eind.

//meine