[linux] PDF printen

Kees Theunissen C.J.Theunissen op differ.nl
Ma mei 14 01:14:41 CEST 2018

On Sun, 13 May 2018, Geert Stappers wrote:

>Wat gebruiken jullie zo al om PDFs te printen?

lpr -P np4 some_document.pdf

En dan zorgt cups verder wel voor de conversie van pdf naar
iets wat door de printer begrepen wordt. In mijn geval is dat
conversie naar PostScript.

In zeldzame gevallen snapt cups de aangeleverde pdf niet en dan
print ik vanuit een pdf-viewer (xpdf, Acrobat Reader).

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen, Systeem- en netwerkbeheerder,   Tel: 040-3334724
Dutch Institute For Fundamental Energy Research (DIFFER)