[linux] etiketten printen vanuit addressbook, hoe pak je dat aan

Ma mei 14 19:25:17 CEST 2018

Aldus schreef Julien Michielsen op Mon, May 14, 2018 at 02:38:06PM +0200:
> [...]

Wat kan dat programma allenmaal? Denk vooral aan prinmogelijkheden en
data export. Kunt u de ontbrekende functie zelf programmeren?

> Mijn printer is een epson et-2550 eco-tank (een printer die je zonder
> gehannes bij kunt vullen uit grote inktflessen), en daar kan ik - naar
> ik aanneem - zonder probleem A4 stickervellen in stoppen.

Naar u aanneemt?? De rest van de mailing lijst kan de
gebruikershandleiding vinden op
ftp://download.epson-europe.com/pub/download/5134/epson513463eu.pdf
Technische informatie staat er nauwelijks in, maar etiketvellen
behoren niet tot de ondersteunde afdrukmedia. Linux wordt trouwens niet
ondersteund door de fabrikant en er zijn geen parallelle kabel bij voor
de PC noch seriële voor de MacIntosh. Ik zag ook geen gleuf om papier
met de hand in te voeren.

> Mogelijk heeft iemand anders op de lijst hier ideeën over. Is er geen
> mogelijkheid kaddressbook te exporteren naar een dbase, en vandaar uit
> de etiketten te printen?
>
> Dank voor uw antwoord

dBASE werd vorige eeuw verkocht door de firma Borland. Het bedrijf
leverde ook Interbase voor Unix.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--