[linux] niet gevonden libraries bij installatie gimp 2.10

Za mei 19 12:49:06 CEST 2018

Geert Stappers schreef op 2018-05-18 08:28:

> OK, dus "build from source"

> Dat "stil vallen" is het moment van beginnen te leren   :-)

> apt search glib dev

Dit wil ik toepassen op mijn oorspronkelijke vraag. Bij de uitvoering
van configure in de nieuwe gimp-2.10 kreeg ik de volgende melding:

checking for glib-networking (GIO TLS implementation)... no
configure: Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek! Missing dep: glib-networking

Om te kijken of glib-networking aanwezig was, gaf ik het volgende
commando,
en kreeg ik daarna de volgende output:

apt search glib-networking
glib-networking/xenial-updates,now 2.48.2-1~ubuntu16.04.1 amd64
[installed]
   network-related giomodules for GLib

glib-networking-common/xenial-updates,xenial-updates,now
2.48.2-1~ubuntu16.04.1 all [installed]
glib-networking-dbg/xenial-updates 2.48.2-1~ubuntu16.04.1 amd64
glib-networking-services/xenial-updates,now 2.48.2-1~ubuntu16.04.1 amd64
[installed]
glib-networking-tests/xenial-updates 2.48.2-1~ubuntu16.04.1 amd64

(de regels met "network-related giomodules for GLib" en de blanco regel
daarna heb ik
één keer opgenomen, en daarna voor de leesbaarheid verwijderd)

Het lijkt mij dat glib-networking goed geïnstalleerd is.
Die "eeek! Missing dep: glib-networking" begrijp ik daarom niet.
apt-search vindt
glib-networking (de bovenste regel).
Waarom vindt apt-search glib-networking wel, terwijl het
configure-commando dat
ik uitvoer in de nieuwe gimp-2.10-directory glib-networking niet kan
vinden.

--
-W-
Julien Michielsen