[linux] niet gevonden libraries bij installatie gimp 2.10

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Vr mei 18 08:28:08 CEST 2018

On Fri, May 18, 2018 at 08:08:11AM +0200, Julien Michielsen wrote:

> Het allereerste deel was natuurlijk de download van gimp, met als
> tweede deel de sh256-check.  Daarna cd local en
> tar -xvjf ../dl/gimp-2.10.0.tar.bz2
> daarna cd gimp, en ./configure.

OK, dus "build from source"

> Hier kwam ik niet doorheen, en ik
> heb aanpassingen uitgevoerd tot ik stil viel bij de hieronder vermelde
> melding dat glib-networking niet in orde was,

Dat "stil vallen" is het moment van beginnen te leren   :-)

apt search glib dev

Dus dat je opzoek gaat naar de juist development library.

Gewoon een keertje laten weten wat de build dependency was.

> terwijl die toch helemaal koosjer is. (Zoals hierboven vermeld.)

self censored

Groeten
Geert Stappers
--