[linux] niet gevonden libraries bij installatie gimp 2.10

Zo mei 20 01:09:26 CEST 2018

Aldus schreef Julien Michielsen op Sat, May 19, 2018 at 12:49:06PM +0200:

> [...]
>
> checking for glib-networking (GIO TLS implementation)... no
> configure: Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek! Missing dep: glib-networking
>
> Om te kijken of glib-networking aanwezig was, gaf ik het volgende commando,
> en kreeg ik daarna de volgende output:
>
> apt search glib-networking
> glib-networking/xenial-updates,now 2.48.2-1~ubuntu16.04.1 amd64 [installed]
>   network-related giomodules for GLib
>
> Het lijkt mij dat glib-networking goed geïnstalleerd is.
> Die "eeek! Missing dep: glib-networking" begrijp ik daarom niet. apt-search

Zoals gezegd helpt APT hier maar in beperkte mate. Je zal het
bijbehorende 'development' pakket moeten installeren om te zorgen
dat het configure script (dat niets van APT of RPM weet) te laten
werken. Als je een Ubuntu van 2 jaar oud hebt, zal glib-networking
allicht niet de nieuwste versie zijn, dus je moet kijken welke versie
GIMP 2.10 nodig heeft.

Suc6,

Daniel
--

P.S. Ik probeer nu zelf de Source RPM van Mageia Cauldron te back-porten
naar Mageia 4, en dat levert een berg dependencies op die eerst