[linux] niet gevonden libraries bij installatie gimp 2.10

Ma mei 21 16:57:25 CEST 2018

Aldus schreef Daniel C. von Asmuth op Sun, May 20, 2018 at 01:09:26AM +0200:
> [...]

Hoe ver bent u inmiddels gevorderd?

U zult gemerkt hebben dat u sommige dependencies gewoon uit de repository
van uw distributie kunt laden, maar van enkele pakketten hebt u een
nieuwere versie nodig, dus die moet u ook van de broncode bouwen.
(non-Debian distro's gebruiken een 'source RPM' om software te compileren
tot een binaire RPM, zodat je een overzicht houdt van welke pakketten er
op je systeem staan, die gewon de originele tar-ball bevat plus een
SPEC-file met de instructies voor het bouwen).

Ik staak mijn poging maar, want anders moet ik GCC en nog een hoop meer
vervangen. Dan is het slimmer om de complete distribute te upgraden;
in uw geval naar Ubuntu 18.04.

--

		Geeks of a feather cruft together