[linux] welke distro's kun je blijvend updaten naar volgende versie?

Mark Dijkhuizen mark.dijkhuizen op runbox.com
Do mei 24 15:51:36 CEST 2018

Hoi Harry,

zoals Gerard hieronder aangeeft is manuele partitionering een goeie manier om controle over je systeem te houden.

Als antwoord op je vraag kun je eens kijken naar distro's die, in plaats van eens in de zoveel tijd een Grote Release met een flitsende naam uitbrengen, het principe van de 'rolling release' hanteren. Dan worden voortdurend individuele packages geupdatet. ArchLinux vind ik zelf de fijnste distro in dit opzicht. Maar goed, dat komt vooral omdat ik de andere (zoals Gentoo) niet heb geprobeerd.

Meer informatie: https://duckduckgo.com/?q=linux+rolling+releases

Succes,
Mark