[linux] welke distro's kun je blijvend updaten naar volgende versie?

Gerard Bekhuis odemarus op gmx.de
Do mei 24 13:42:53 CEST 2018

Hallo Harry,

als ik een debian systeem installeer, gebruik ik altijd de zogenaamde
manuele partitionering.
Voordeel: toen ik van bijv. debian 8 op debian 9 overstapte, heb ik
debian 9 nieuw geinstalleerd en met behulp van de manuele partitionering
heb ik alleen maar de systeempartition geformateerd en nieuw
geinstalleerd en de andere twee partitionen "home" en "swap" heb ik niet
geforemateerd maar zo gelaten als ze waren en zo bleven voor mij de
programmas behouden die ik geinstalleerd had,
Dus principieel manuele poartitionering.
Succes gewenst.
Eventueel mag je ook bij mij in DE langskomen, dan help ik jou erbij.
Gerard Bekhuis.