[linux] welke distro's kun je blijvend updaten naar volgende versie?

meine trialero op gmx.com
Do mei 24 18:32:31 CEST 2018

On Thu, May 24, 2018 at 01:32:10PM +0200, harry.harmsen op gmail.com wrote:
>    Daarom mijn vraag: zijn er ook distro's die wel telkens naar een
>    volgende versie kunt updaten?

hoi,

Fedora heeft inmiddels een heel goed werkende upgrade om naar de
volgende versie te gaan. ik heb hier al meerdere keren en op
verschillende machines zonder problemen gebruik van gemaakt. de
distro-upgrade heeft een gewone grafische interface, maar kan ook via de
command line worden gebruikt.

al je bestanden, instellingen en software wordt bijgewerkt naar de
volgende versie. de functionaliteit blijft behouden.

in een heel enkel geval kan een bepaald onderdeel nog niet naar de
nieuwe versie vertaald zijn, maar dat is doorgaans binnen een paar dagen
verholpen.

hoe eea werkt staat op de Fedora website onder 'distro upgrade' of iets
dergelijks.

//meine