[linux] welke distro's kun je blijvend updaten naar volgende versie?

Jorgen van der Meulen j.vandermeulen op xs4all.nl
Do mei 24 23:01:33 CEST 2018

On 24/05/2018 15:53, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Ik ben het meest bekend met RHEL. Bij die distributie kun je
> voorzichtig
> je software updaten binnen een major release (bijv. versie 6.x) en als
> je altijd alle patches installeert ben je al bij de tijd. Als je naar
> een hogere major versie zou willen overstappen moet je eerste testen of
> je hardware nog up to date is en daarna het OS opnieuw installeren.

Daniel, het is weldegelijk mogelijk om een major upgrade te doen van
RHEL 6 naar RHEL 7 die Red Hat support. De zgn "Preupgrade Assistant"
stelt je in staat om vooraf een "assessment" te doen.

Meer informatie is te vinden op:
https://access.redhat.com/solutions/637583 (account benodigd).

Groet, Jorgen