[linux] welke distro's kun je blijvend updaten naar volgende versie?

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Do mei 24 15:57:57 CEST 2018

Mij mijn weten is Mint een afgeleide van Debian of Ubuntu (afhankelijk van
welke versie van Mint 't is).

Zowel debian als ubuntu kan je gewoon 'live' upgraden naar nieuwe major
releases... ik heb hier debian 9 systemen die begonnen zijn als debian 4 of
debian5 systemen.

Lijkt me dat dit met mint ook kan. Zoek de documentatie even op op de site
van mint, maar globaal zal 't zijn:

1) Systeem bijwerken met de laatste patches/updates voor de huidige versie
2) Sources toevoegen van nieuwe release
3) apt-get dist-upgrade
4) rebooten
5) klaar

--
Mark Janssen  --  maniac(at)maniac.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant