[linux] laptop automatisch aanzetten...

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di Nov 6 17:51:32 CET 2018

Zomaar een gedachte: gewone desktops kun je in de BIOS of hoe dat
tegenwoordig heet aan het verstand peuteren dat ze na een
stroomonderbreking automatisch weer booten. Maar hoe zou je dat met een
laptop moeten verwezenlijken? Als daar de stroom wordt onderbroken gaan
ze door op batterij...

(Achtergrond van de gedachte: ik wil een laptop met Linux als media
center naast mijn TV zetten. Maar om die laptop aan te zetten moet
steeds de deksel open, want daar zit het knopje. En ik wil hem niet
voortdurend aan laten staan als hij niet gebruikt wordt).

Paai

--
Dr J.J. Paijmans
Houwenberg 2A