[linux] Bij het opstarten blijvend hangende ubuntu

Vr Nov 30 17:57:52 CET 2018

André *****, die deze vraag zelf niet op de lijst durfde te stellen
  schreef op 2018-11-27 07:38:
> Beste Julien.
>
> Een hele andere vraag waar jij me mischien wel antwoord op kunt geven.
> Ik maak nu al weer enige tijd gebruik van ubuntu, en het programma
> bevalt me erg goed.
> Het enige probleem waar ik tegelmatig mee kamp in het opstarten.
> Tijdens het opstarten blijft ubuntu vaak hangen en wil verder niet op
> starten. Na een paar maal een koude reset (aan en uit knop ) lukt het
> wel. Ik heb hem al een paar maal opnieuw geïnstalleerd, maar dit
> maakt niets uit. Nu heb ik het vermoeden dat ik in me bios iets
> [...]

Ik beantwoord hiermee de vraag van Andre, dat ik geen idee heb wat
zijn probleem veroorzaakt. Maar ik ben de slimste niet, en het lijkt
mij niet onwaarschijnlijk dat die vraag bij anderen een paar lampjes
doet oplichten.  Andre leest blijkbaar de lijst, en zal de antwoorden
die jullie hierop geven vast te lezen krijgen.  Hij denkt dat de SSD
disk het probleem zou kunnen zijn, maar in mijn desktop heb ik er ook
een zitten, en daar heb ik alleen maar het gemak van de snelle opstart
van.

En hopelijk wordt hij spoedig "normaal" lid van de lijst

--
-W-
Julien Michielsen