[linux] SSD's - Suspend Mode, Power Reset/Failure [Was: USB-stick plotseling niet meer toegankelijk]

lnx lnx op kpnmail.nl
Za Okt 20 10:11:42 CEST 2018

On 20/10/18 09:08, meine wrote:

[...]

> [...]

[...]

> of het overgaan naar suspend mode kan terwijl er nog een proces draait
> weet ik niet.

Daar zit het pijnpunt. Niet dat die USB-stick na bovengenoemde actie
niet meer toegankelijk was, daar is nog wel overheen te komen, maar ben
voornemens om binnenkort over te gaan op een SSD (Samsung 860 EVO) en
het laatste wat ik wil is dat wanneer ik het systeem in Suspend Mode
plaats dat die SSD het in zijn geheel gaat begeven of een van die serie
geheugenchips die er op zitten.

Nu is een USB-stick niet 100% vergelijkbaar met een SSD maar ze liggen
dichter bij elkaar dan een HDD en een SSD. In het Internet wordt hier en
ander over geschreven [1][2] waarbij het artikel over "power failure
testing with ssd's" een aanrader is om te lezen.

Is er iemand op deze lijst die ervaring heeft met SSD's en Suspend Mode
of een (onvermijdelijke) Power Reset/Failure en hoe dat uitwerkt op zo'n
een SSD?

Fred

[1]
https://www.extremetech.com/computing/169124-the-mysteriously-disappearing-drive-are-power-outages-killing-your-ssds