[linux] USB-stick plotseling niet meer toegankelijk

Rutger van Sleen rutger.van.sleen op nllgg.nl
Za Okt 20 11:27:07 CEST 2018

On 10/19/18 21:19, Gerard Bekhuis wrote:
*knip*

> Linux een beetje als OS voor wetenschappers te zien, laat zien, dat
> jullie niet meer in staat en bereid zijn eenvoudige taal te gebuiken om
> aan eenvoudige linux desktopgebruikers
> het linux besturingssysteem te verklaren.
> Jullie blijven liever als clubje onder elkaar.
> Soortgelijke mensen vind ik hier in Duitsland gedeeltelijk ook, maar
> gelukkig veel minder als bij jullie.
> Jullie houding laat duidelijk blijken dat jullie geen belangstelling
> ervoor hebben meer linuxgebruikers te vinden omdat het niveau
> ogenschijnlijk niet bij jullie denk- en wereldbeeld past.
> [...]

*knip*

Euh. Een grote groep mensen over één kam scharen om bewoordeningen van
een paar enkelingen -in een bepaalde draad- vind ik nogal kort door de
bocht.

Ja, er zijn mensen die zich onhandig uitten en helaas soms onbehulpzaam
overkomen. De intenties zijn echter vaak wel goed. En gezien we met een
heleboel verschillende mensen te maken hebben op deze wereld, zul je
altijd een aantal tegen komen die niet jouw taal spreken.

Ik zou ook graag zien dat we elkaar allemaal goed begrijpen en op een
respectvolle wijze kunnen aanspreken. Elkaar in waarde laten zou
fantastisch zijn. Helaas is dat niet altijd even gemakkelijk, door
meerdere oorzaken. Karakter, opvoeding, cultuur en taal, om maar wat te
noemen.

Wat de NLLGG betreft, ik vind het een enorme kracht dat er zo veel
verschillende mensen in zitten, met allerlei niveau's en
achtergrondkennis. Over het algemeen komt dat ook heel mooi samen,
vooral tijdens de bijeenkomsten is dat goed te zien.