[linux] Iemand een "slimme meter" in huis en de standen daarvan naar spreadsheet gesluisd?

Wo Okt 24 09:35:41 CEST 2018

Binnenkort (als de voorspelling van Stedin klopt voor het eind van de
maand)
zullen we een slimme meter krijgen.  Tot nu toe ga ik maandelijks de
kelder
in om onze meterstanden te registreren.  Niet dat ik daar zo veel mee
doe,
maar ik wil het iig geregistreerd hebben.
Nou is die meter uit te lezen met een Raspberry Pi 3 Model B, en ik
vraag
me af of iemand van jullie een dergelijk apparaat heeft gekocht en met
succes geïnstalleerd, en de boel ook uitgelezen.
Wanneer dat zo is: wat is de vereiste kennis daarvoor, en hoe
enthousiast
ben je erover?
Dank,
Julien