[linux] Iemand een "slimme meter" in huis en de standen daarvan naar spreadsheet gesluisd? (verzwegen detail)

Wo Okt 24 09:44:15 CEST 2018

Julien Michielsen schreef op 2018-10-24 09:35:
> Binnenkort (als de voorspelling van Stedin klopt voor het eind van de
> maand)
> zullen we een slimme meter krijgen.
Ik ging ervan uit dat de lezer zou weten wat een "slimme meter" is.
Weet je dat niet: "oude meters" hebben zichtbare, leesbare tellers
voor het verbruik. Bij "slimme" meters is het verbruik niet met het
oog leesbaar, en heb je - naar ik begrijp - een schakeling als een
Raspberry Pi nodig om de meter uit te lezen.
dit was het ontbrekende detail

Julien
--
-W-