[linux] Probleem met Virtualbox 5.2.26

Ruud van der Kroef g.h.van.der.kroef op hccnet.nl
Vr Apr 5 22:41:34 CEST 2019

Hallo Gerard,

Op 05-04-2019 om 17:12 schreef Gerard Bekhuis:
> Hallo Friends,
>
> ik heb sinds twee dagen een nieuwe grafikkaart ingebouwd, aangezien de
> onboardkaart kapot is.
> Het is een AMD Radeon HD6450.
> Ik heb Debian 9 64bit geinstalleerd en daarin Virtualbox geinstalleerd.
> Als ik nu de Virtualbox wil starten krijg ik volgende foutmelding:
>
> Virtuele machine kon niet gestart worden omdat het volgende
> Netzinterface des Hosts niet voorhanden ist   enp2s0
> Nu na de inbouw van de nieuwe grafikkaart, staat onder netwerkbrug:
> enp3s0
>
> Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?
> [...]

Wil de VM wel starten als je de netwerkadapter uitschakelt?:

VirtualBox Manager -> Instellingen (van betreffende VM) -> Netwerk:
vinkje weghalen bij Netwerkadapter inschakelen

MVG,

Ruud van der Kroef

---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.