[linux] sqlite3 database email adres query

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Ma Apr 8 07:58:39 CEST 2019

On Fri, 2019-04-05 at 12:56 +0200, Paul Slootman wrote:

> Echt?
>
> :: Postfix wil graag het e-mail adres controleren. Lees dat is de
> :: userid en het domain samen met een @ er tussen.

Beter omschreven om Postfix (en Dovecot) met een nieuwe Ansible SQLite
role te laten samenwerken. De door Paul geboden oplossing werkt super.

En dat van die tabel aliases, met email en alias values, en niks in id?
Een tabel die ik zelf had toegevoegd. Dat heb ik opgelost door record
id helemaal te verwijderen. Ik zag de toegevoegde waarde niet.

Dit alles zit zoals te doen gebruikelijk is samen in een Pull request.

https://github.com/mattsta/mailweb/pulls

Iedereen, dank je wel voor de support.

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master