[linux] 5.25" floppies lezen

Nico Bouthoorn nico op cuora.nl
Di Feb 26 08:58:53 CET 2019

Mijn eerste computer was een zgn Flex systeem, in de begin van de 80er jaren. Het was een zelfbouw....   Het systeem gebruikte 5.25 of zelfs 8" floppies.  Er draaide zelfs een soort unix op, uniflex, met een 6809 cpu!. Nu zou ik erg graag proberen  om de 5.25" floppies te kunnen lezen. Ik had toen een project wat je nu met arduino zou doen, maar ik heb toen in machinetaal op de 6800 een compleet temperatuur regeling en tijdschakelaar geprogrammeerd in een 1K! eeprom.

http://www.deviceside.com/ levert een usb interface, de floppy drives heb ik nog.  Maar ze willen niet aan nederland leveren.

Ik hoef alleen de raw images te kunnen lezen met dd, er is een utility onder linux die de images weer kan lezen.

Mijn vraag is heeft iemand toevallig deze  FC5025 interface thuis liggen, of iemand nog een hele oude (386) pc die nog deze floppies ondersteund?
Ik heb nog wel een server met floppy interface of zelfs een usb interface, maar die wil 3,5 inch.

Bedankt,

Nico

--
0623391101