[linux] Mislukkende installatie van driver (ontbrekende mt7650u_sta_util.ko)

Vr Jan 11 18:37:11 CET 2019

Aldus schreef Paul Slootman op Fri, Jan 11, 2019 at 02:49:15PM +0100:
> [...]

Daarvoor moet je de broncode bekijken.

> Hoogstwaarschijnlijk moet je exact de juiste (inmiddels zeer oude!)
> kernel versie gebruiken als waarvoor de driver destijds gemaakt is, dat
> soort interne structuren willen nog wel regelmatig veranderen en als de
> driver dan niet tegelijk aangepast wordt dan heb je een probleem.

Wat Paul beweert valt waarschijnlijk erg mee. Zo gebruikt mijn distro
een kernel module die elke keer als Linux boot opnieuw wordt
gecontroleerd en als er een nieuwe kernel is geïnstalleerd, wordt de
driver automatisch opnieuw gecompileerd. Ik heb al eens de allernieuwste
driver (nieuwer dan die in Linus' kernel) gebruikt in een RHEL 3 kernel.

Ik zag dat u een hele nieuwe kernel  4.18 gebruikt. In dat geval is het
wel aan te raden om eens te kijken of er een nieuwere driver voor die
dongel bestaat.

Suc6,

Daniel

--