[linux] Mislukkende installatie van driver (ontbrekende mt7650u_sta_util.ko)

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Jan 11 13:16:53 CET 2019

On Thu 10 Jan 2019, Julien Michielsen wrote:

> Ik heb een TP-Link dongel gekregen, en slaag er niet in die te installeren.

Wat moet die dongle doen? Ik vermoed wifi, maar het zou van alles kunnen
zijn...

Wat laat dmesg zien als je de dongle in je systeem prikt?
Laat ook "lspci -v" zien (als root).

In 90 van de 100 gevallen zijn de drivers gewoon standaard aanwezig in
de linux kernel en is de bijgeleverde versie allang achterhaald.

Ook laat google ongeveer precies dezelfd klachten als van jou zien:
https://www.pclinuxos.com/forum/index.php?topic=135040.0

Daaronder staat ook dat een recente kernel het ding standaard
ondersteund... en die pagina is van 2015.

Paul