[linux] Firefox en hinderlijk verspringen van scherm

meine trialero op gmx.com
Za Mrt 2 12:34:41 CET 2019

On Sat, Mar 02, 2019 at 11:47:58AM +0100, jjge wrote:

> Ik gebruik Firefox als webbrowser, met Xfce als screen manager, en soms
> is er nauwelijks mee te werken: het scherm blijft maar op en neer
> springen, alsof er steeds weer nieuwe plaatjes geopend worden... soms
> lukt het ook nauwelijks om met het muiswieltje naar bovenaan het scherm
> te gaan; het kan wel, maar op het moment dat je het wieltje loslaat
> springt het weer weg...

gebeurt dit ook bij een andere browser? je zou bijvoorbeeld Falkon
kunnen proberen. mijn ervaring is dat Firefox soms erg veel kracht naar
zich toe trekt en dat de computer en je beeld dan raar gaan doen.

het kan ook aan de website liggen die je bezoekt, het verschijnsel is
dan hetzelfde.

je muis kan ook vanbinnen vuil zijn, waardoor de sensoren zich gaan
misdragen. wattestaafje met een beetje alcohol/sterilon/siliconenspray
/jenever doetwonderen! beslist geen wodka gebruiken, want dat is
zonde ;-)

tenslotte kan het ook aan de ondergrond van je muis liggen -- te weinig
patroon bij een optische muis, te glad oppervlak bij een mechanische
muis. vroeger had ik voor mijn Macintosh een zwaardere dan de standaard
kogel om dit te verhelpen.

mijn ervaring is dat het meestal aan dit soort 'externe trivialiteiten'
ligt en niet aan de software.

//meine