[linux] VirtualBox doet het niet meer!

jjge jjge op xs4all.nl
Zo Mrt 10 15:16:04 CET 2019

On 3/10/19 3:12 PM, meine wrote:
> sluit aan bij mijn eerdere opmerkingen:
>
> op zoek gaan, dan wel afwachten van de passende kmod-virtualbox
>
> of virt-manager verkennen en daar op overstappen. AFAIK kan virt-manager
> ook VB images en settings im¶orteren.
>
> //meine

Ik volg momenteel beide trajecten. Virt-manager zegt op het ogenblik
alleen nog:

bash-4.3# virt-manager
Traceback (most recent call last):
   File "/usr/share/virt-manager/virt-manager", line 32, in <module>
     gi.require_version('LibvirtGLib', '1.0')
   File "/usr/lib64/python2.7/site-packages/gi/__init__.py", line 102,
in require_version
     raise ValueError('Namespace %s not available' % namespace)
ValueError: Namespace LibvirtGLib not available
bash-4.3# ^C

en ik weet nog niet helemaal wat ik daarme aan moet...