[linux] Nieuwe notebook

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Mrt 21 17:14:50 CET 2019

On Thu 21 Mar 2019, jjge wrote:

> Maar het keyboard is wel relevant, althans voor mij. Mijn vrouw hoeft alleen

En dat is alweer een ander punt :-)

> de y en de z om te wisselen, maar ik heb redelijk vaak tekens nodig als / |
> e.d., en die vind ik na 20 jaar in DE nog steeds een ellende. En de ; en :
> moet ik ook altijd opnieuw opzoeken (daar zitten de ö en ä in de weg). O ja,
> en op laptopkeyboards is de @ al helemaal goed verstopt... Je kunt het
> keyboard natuurlijk wel herdefiniëren, maar de letters op de toetsen blijven
> wel staan, en blind typen kan ik nog steeds niet...

Ik heb ook een paar jaar in Duitsland gewerkt, en heb gewoon altijd de
UK layout gebruikt met plakkertjes op mijn eigen toetsenbord. Ik kon wel
blind 'kezb uk' intikken (ok, keyb uk) voor een UK layout (OS/2
tijdperk, Linux kernel was toen 0.99.10).

Heb je weleens een NL toetsenbord layout gehad, da's ook erg.

Paul