[linux] Nieuwe notebook

Do Mrt 21 17:58:08 CET 2019

Aldus schreef Paul Slootman op Thu, Mar 21, 2019 at 05:14:50PM +0100:

> En dat is alweer een ander punt :-)

> Ik heb ook een paar jaar in Duitsland gewerkt, en heb gewoon altijd de
> UK layout gebruikt met plakkertjes op mijn eigen toetsenbord. Ik kon wel
> blind 'kezb uk' intikken (ok, keyb uk) voor een UK layout (OS/2
> tijdperk, Linux kernel was toen 0.99.10).
>
> Heb je weleens een NL toetsenbord layout gehad, da's ook erg.

Ja, en dat was een echte IBM en helemaal niet erg. Je configureert de PC
gewoon met US-International layout en hij werkt zoals je gewend bent; je
moet alleen niet naar het toetsenbord kijken tijdens het typen oftewel
je moet gewend zijn om blind te typen. UK keyboard heeft een £ teken
waar je de # verwacht. Er is geen computertoetsenbord dat overeenkomt
met de Nederlandse schrijfmachine layout die een § en ij teken kent, net
ls de ƒ.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--