[linux] Erg zieke USB-disk, mogelijkheid voor herstel?

meine trialero op gmx.com
Vr Mrt 29 12:28:48 CET 2019

On Fri, Mar 29, 2019 at 11:42:50AM +0100, Julien Michielsen wrote:
> Ik heb een USB disk die ik graag wil gebruiken.  Het lukt me echter niet
> er gebruik van te maken.  De eerste stap: formattering mislukt met
>
> sudo mkfs.ext4 /dev/sdb
>
> Ook een poging er random iets op te schrijven lukt niet:
>
> sudo dd if=/dev/zero of=/dev/sdb bs=64K

ik heb verschillende resulaten geboekt met gparted en gnome-disks. soms
wil de één wel, soms alleen de ander. wel opmerkelijk dat zelfs dd hier
niets doet -- heb je dd al zonder `bs=64k` geprobeerd? dan zou 'ie de
hele USB met nullen moeten overschrijven.

//meine