[linux] Toegang tot websites op het subnet

Di mei 21 21:16:27 CEST 2019

Aldus schreef paai op Tue, May 21, 2019 at 06:02:14PM +0200:

> Ikke niet begrijp. Ik gebruik VPN om mijn ip-adres te verbergen. Nooit iets
> gezien dat adressen op mijn subnet toegankelijk zou kunnen maken, maar ik
> gebruik Windscribe:

Ik zou hetzelfde adviseren. U hebt wat te veel apparaten om ze alllemaal
met port forwarding aan het Internet te hangen en bovendien loopt u dan
het risico op bediening door onverlaten van uw appparaten.

Een VPN werkt in twee richtingen. Enerzijds kunt u een VPN opzetten op
uw server of gateway zodat alleen clients die u vertrouwt op uw netwerk
komen. Een andere toepassing is dat u een VPN client gebruikt naar een
provider in bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk zodat u uitzendingen
van de BBC kunt bekijken die normaal niet beschikbaar zijn voor buitenlanders.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		Geeks of a feather cruft together