[linux] Toegang tot websites op het subnet

Di mei 21 21:21:25 CEST 2019

Aldus schreef paai op Tue, May 21, 2019 at 04:58:59PM +0200:
> Weer andere apparaatjes, zoals de voederbakken van de katten, kunnen het
> gemakkelijkst via hun eigen website bediend worden en uiteraard staan die
> websites op het 192.168.178... subnet, dat niet van buitenshuis toegankelijk
> is. Nu kan ik dat via de router met portforwarding regelen, maar is daar
> eigenlijk een elegantere manier voor? En welke veiligheidsrisicos kleven
> daaraan?

Als de toegang beperkt is tot het HTTP protocol, c.q. HTTPS, dan
kunt u een proxy server gebruiken. Het voordeel voor de gebruikers is
dat er geen aparte VPN client software benodigd is.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		Geeks of a feather cruft together