[linux] opstart van iso op disk, wat gaat hier fout?

Ma mei 27 10:47:49 CEST 2019

Anders dan opstarten/installeren vanaf een dvd kun je ook linux
installeren
vanaf een iso op disk. Geen gemier meer met dvd's die zo vaak moeilijk
te
beschrijven zijn (zeker de dvd-rw's), en opstarten vanaf een goede iso
die
je hebt opgehaald.  De handleiding daarvoor staat op
https://askubuntu.com/questions/340156/install-ubuntu-from-iso-image-directly-from-hard-disk-of-a-system-running-linux

Ik, met mijn normale zelfvertrouwen "dat moet ik kunnen" kom niet verder
dan de foutmelding  "error file "/boot/iso/naam-van.iso" not found.

De "naam-van" is absoluut correct.  Het opstart-script in
/etc/grub.d/40_custom heb ik gekopieerd van de url hierboven, en aange-
past (mijn root staat op sda20, "hd0,20", en ik snap niet wat ik fout
kan hebben gedaan.  Het script:

#!/bin/sh
echo "Adding 40_custom." >&2
exec tail -n +4 $0
# This file provides an easy way to add custom menu entries.  Simply
type the
# menu entries you want to add after this comment.  Be careful not to
change
# the 'exec tail' line above.

menuentry "ubuntu-18.04.2-ISO" {
         set isofile=(hd0,20)/boot/iso/ubuntu-18.04.2-desktop-amd64.iso
         loopback loop (hd0,20)$isofile
         linux (loop)/vmlinuz boot=casper iso-scan/filename=$isofile
noprompt noeject
         initrd (loop)/casper/vmlinuz
}

Iemand van jullie een idee waar de fout zit?
Alvast hartelijk dank,

Julien

--
-W-