[linux] opstart van iso op disk, wat gaat hier fout?

Gerard Bekhuis odemarus op gmx.de
Di mei 28 10:05:44 CEST 2019

Am 27.05.19 um 19:52 schrieb Geert Stappers:

> En wanneer is dat?

> Voor wat het waard is:  Ik snap niet hoe volgend stuk bedoeld is

> Het is tekst van de bovengenoemde URL.
>
> Ding wat ik niet kan rijmen is "partitie" en "copieer".

> Groeten
> Geert Stappers
Hallo Frfiends,

wanneer ik een linuxsysteem installeer, schrijf ik de iso-datei van het
betreffende systeem op een dvd.
Dan begin ik gewoon met de installatie van de dvd.
Tijdens het installatieproces kom ik op een gegeven moment bij de
mogelijkheid te beslissen of ik een volledig
automatische installatie wil of bijv. zoals ik het altijd doe, ik dan
voor de "manuele partitionering" kies.
Hier kan ik dan de betreffende partities indelen.
De bootpartitie " /  " voor boot  = sda1  wordt automatisch zo
vastgelegd - ik bedoel in dit geval "sda1".
De "swap" partitie = sda5 wordt door de installatie vastgelegd.
De "home-partitie" = sda6 wordt door de installatie vastgelegd.
Tegen het einde van de installatie wordt ik dan nog gevraagd waar de
"Grub" geinstalleerd moet worden,
waarvoor ik dan "sda1" aangeef en dan duurt het niet lang meer dat de
installatie succesvol gelukt is.
Zo doe ik dit al sinds jaren als ik voor andere mensen en ook voor mij
zelf een linux-systeem installeer.
Hartelijke groeten.
Gerard Bekhuis.