[linux] Vraag over Kubuntu desktop icons

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di mei 28 17:16:35 CEST 2019

On 28-05-19 15:40, Paul Slootman wrote:

> Hoe verander je die dan? Pas je het bestand echt aan, of maak je een
> nieuwe met de aanpassing en verplaats die nieuwe dan naar de originele
> naam?

> En hoe doet emacs dat dan...
>
> Kijk of het inode nummer gelijk blijft bij emacs of niet: ls -i
> Dan heb je waarschijnlijk ook de hint hoe het zelf te doen.
>
> Paul

Ik zie dat de inode na een edit met emacs gelijk blijft. Bij een edit
met awk met tussenfile (bla) en dan 'cp bla Desktop/voorbeeld' of gewoon
met sed verandert het inode nummer. Als ik een tussenfile gebruik maar
een 'cat bla >Desktop/voorbeeld' blijft het inodenummer gelijk, maar
verandert nog steeds niet op de desktop.

status=`windscribe status | grep DISCONNECTED -`
echo "status="$status

if [ "a"$status = "aDISCONNECTED" ] ; then
     echo "unlock"
#    /usr/bin/windscribe connect
     regel="Icon=/home/paai/lib/unlocked.jpg"
else
     echo "lock"
#    /usr/bin/windscribe disconnect
     regel="Icon=/home/paai/lib/locked.jpg"
fi

awk '{
if (substr($0,1,4)=="Icon") print regel; else print;
}' regel=$regel < /home/paai/Desktop/windscribe.desktop > /home/paai/bla
cat /home/paai/bla > /home/paai/Desktop/windscribe.desktop