[linux] greyhole, anyone?

Willem Ligtenberg willem op wligtenberg.nl
Za Sep 7 14:04:19 CEST 2019

Hoi Paai,

Ik kan uit eigen ervaring ook btrfs aanraden.
Ik gebruik dat al tijden (+- 7 jaar) op mijn home server.
Daarmee kun je dan een raid1 achting systeem opzetten met allerlei disks met verschillende capaciteiten. Btrfs zorgt er dan voor dat er dan 2 kopie├źn zijn van de metadata en de data op verschillende disks natuurlijk.
Verder heeft btrfs dan ook nog copy on write snapshotting wat wellicht ook interessant is.

Vriendelijke groet,

Willem