[linux] greyhole, anyone?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Za Sep 7 15:12:59 CEST 2019

On 07-09-19 14:50, Paul Slootman wrote:
> Dat wel, maar gebruikt samba shares om replica's bij te houden, wat ik
> er zo van lees.
>
> - Greyhole is not...
>    A replacement for remote backups
>
> - Greyhole is not...
>    A replacement for RAID-1
>
> - Greyhole is not...
>    Happy with a lot of small files, or often-changing files
>
> Het lijkt mij ook veel ingewikkelder dan "gewoon" md raid.
> Alleen handig als de beschikbare ruimte verspreid is over een aantal
> verschillende (samba) systemen, en dan nog vraag ik mij af wat de
> performance is.

> [...]

Ik was even niet scherp op het feit dat die samba share wel ergens op
moet draaien. En Greyhole werd door mijn dochter (even enthousiast Linux
gebruiker als ikzelf) aangereikt met de vraag of het een oplossing zou
kunnen zijn, waarop ik beloofde het aan de experts van de nllgg voor te
leggen :-)

--
Dr. J.J. Paijmans