[linux] Debian 10 Kan de taal instelling niet vinden

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Di Sep 24 18:43:10 CEST 2019

Welkom

On Tue, Sep 24, 2019 at 05:47:31PM +0200, Paul Kok wrote:
> Sinds zaterdag heb ik Debian 10 op mijn nieuwe computer en kan de taal
> instellingen niet vinden. alles staat in het Engels, niet dat dit een
> probleem geeft, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

in een shell
  sudo dpkg-reconfigure locales

Vervolgens met cursortoesten door de talen gaan,
met spatiebalk maak je een selectie.
De 'tab-toets' brengt je naar het "OK" veld.
Dan op "return" of "enter" drukken.

Uitloggen.

Inloggen om de nieuwe settings op te halen.

Terugkoppelen.

--8<----8<----knip-vanaf-hier-ruis-die-zeker-niet-in-een-volgend-bericht-terug-moet-komen--8<---8<---

> Verder wil hij nog niet in zijn video versnelling
>
> Cinnamon
>
> Running in software rendering mode video hardware acceleration.

Niet onder het huidige Subject.
(Maak een nieuwe e-mail)

> Kan iemand mij daar door heen helpen?

Tip: stel de juiste vragen.