[linux] Scanproblemen Canon Pixma G3501 & *Ubuntu 18.04 LTS.

Vr Apr 3 16:50:31 CEST 2020

Aldus schreef Bas Roufs op Fri, Apr 03, 2020 at 01:17:54PM +0200:
> [...]
> resultaat in de terminal:
> [bjnp] bjnp_open_tcp: ERROR - Can not connect to scanner: Connection refused
>
> Dit is kennelijk het belangrijkste probleem.
>
> Kan iemand mij helpen om dit te fixen of op zijn minst een
> "workaround"(omweggetje) te vinden?
>
> Hieronder werk ik meer details uit.
>
> HG,
> Bas G. Roufs.
>

> XSane levert het volgende op:
>
> (xsane:11399): Gtk-WARNING **: 12:37:50.874: Unable to locate theme
> engine in module_path: "adwaita",
> [bjnp] bjnp_open_tcp: ERROR - Can not connect to scanner: Connection refused

"Connection refused" en TCP: dat zou betekenen dat het apparaat is verbonden
met uw laptop via een IP netwerk. Klopt dat? Heeft SANE het juiste IP adres?
(eerdere afleveringen op deze zender gingen over USB of SCSI scanners, dus
dit is voor mij nieuw....)

Suggestie: gebruik nmap om te controleren op welke TCP poorten het apparaat
luistert.

> "pixma:G3000_192.168.2.12"
> "pixma:G3000_192.168.2.12"
> "pixma:G3000_192.168.2.12"

Dit ziet er inderdaad uit als een IP adres.

En nu komt er ook UDP bij kijken....

Suc6,

Daniel

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.