[linux] HELP, zie geen scanner

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Vr Apr 3 23:04:45 CEST 2020

Op wo 1 apr. 2020 om 11:16 schreef Paul Slootman <paul+nospam op wurtel.net>:

> Xsane
> scanner
>
> Heb je gekeken naar
> https://www.brother.nl/ondersteuning/dcp-j752dw/downloads
> en de package die daar aangeboden wordt geinstalleerd?
>
> Ja die package stond al geïnstalleerd

Het probleem wat je nu hebt klinkt alsof je als gewone gebruiker niet
> bij de device mag komen. Zie b.v.
> https://help.ubuntu.com/community/SettingScannerPermissions
>
> Het artikel waar je naar verwijst dateert uit 2011. Toen had ik nog geen
Linux Mint en geen Brother printer/scanner.
Ik snap overigens ook niet zoveel van dit artikel.

Ik ben blij met jouw reacties en die van Daniel (en nog anderen?, weet ik
even niet zo gauw meer, sorry), maar heb de neiging om nu te zeggen: laat
maar zitten verder. Ik kan namelijk wel scannen met gscan2pdf en met
Scannen (zo staat het in het menu van Linux Mint).
Neemt niet weg dat ik graag iets leer, dus als jullie je geduld nog niet
beginnen te verliezen, ga gerust door.

Paul

Harry