[linux] nieuw aparaat, bijvoorbeeld scanner

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Za Apr 11 10:40:49 CEST 2020

On Fri, Apr 03, 2020 at 11:04:45PM +0200, harry.harmsen op gmail.com wrote:

> Ja die package stond al geïnstalleerd

> Het artikel waar je naar verwijst dateert uit 2011. Toen had ik nog geen
> Linux Mint en geen Brother printer/scanner.
> Ik snap overigens ook niet zoveel van dit artikel.
>
> Ik ben blij met jouw reacties en die van Daniel (en nog anderen?, weet ik
> even niet zo gauw meer, sorry), maar heb de neiging om nu te zeggen: laat
> maar zitten verder. Ik kan namelijk wel scannen met gscan2pdf en met
> Scannen (zo staat het in het menu van Linux Mint).
> Neemt niet weg dat ik graag iets leer, dus als jullie je geduld nog niet
> beginnen te verliezen, ga gerust door.

Ga zelf door   :-)

  # Aparaat loskoppelen  (kabel losmake)

  sudo dmesg > nulmeting

  # Aparaat aankoppelen

  sudo dmesg > meting

Toelichting en vervolg:

Kernel houdt een logboek bij, met behulp van `dmesg`
(diagnostic messages) kun dat logboek inzien,
mits je root privilege hebt.

Je hebt nu twee bestanden `nulmeting` en `meting`.
Het verschil daarvan is nu interresant. m.b.v. `diff`
krijg je die verschillen.

  diff nulmeting meting

Maar dat is wat te cryptische output. Daarom

  diff -u nulmeting meting

Een + betekent "regel komt er bij".

Dan daarvan een bestand maken

  diff -u nulmeting meting > aankoppelverschil.text

Voeg `aankoppelverschil.text` toe aan het e-mail antwoord.

Groeten
Geert Stappers

P.S.

Vind een balans in tekst verwijderen en voldoende context overlaten.
--
Silence is hard to parse