[linux] DCP-J752DW USB scanner (HELP, zie geen scanner)

Der cl3m0t op gmail.com
Di Apr 14 12:42:21 CEST 2020

On 30-03-2020 15:49, harry.harmsen op gmail.com wrote:

 > Ik volg deze draad met belangstelling, omdat ik een probleem heb met
 > Xsane 0998 onder Linux Mint 17.3.
 > Ik kan dat opstarten en krijg dan keurig het scherm van Xsane in beeld.
 > Geeft ook de scanner aan zoals ik bij 'scanimage -L' krijg: "device
 > `brother4:bus4;dev2' is a Brother DCP-J752DW USB scanner".
 > Maar als ik dan op de knop 'Scan' klik krijg ik de boodschap: "Kon
 > scanner niet aanzetten: fout argument".
 > Iemand idee hoe ik hier verder mee kan komen?

Dag Harry,

Op de website van Brother staan "Veelgestelde vragen voor DCP-J752DW",
ook voor Linux.

https://www.brother.nl/ondersteuning/dcp-j752dw/faqs/how-to-trouble-shooting

Bijvoorbeeld "Scannerinstelling voor normale gebruiker (Linux)",
waarvoor je een udev-rule nodig hebt.

https://www.brother.nl/ondersteuning/dcp-j752dw/faqs/how-to-trouble-shooting/faq00100604_000

Als je een 64-bit systeem hebt, moet je ook nog wat bestanden kopiëren.

#cp /usr/lib64/sane/* /usr/lib/sane/ && cp /usr/lib64/lib* /usr/lib/

Groet,
Derry Geuther