[linux] Linux en Windows

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Apr 15 15:17:00 CEST 2020

On 15-04-2020 14:48, Wishwan Raspe wrote:
> Hallo,
>
> Graag zou ik willen weten wat er moet gebeuren om Linux en Windows server aan elkaar te koppelen.
> Heeft er Iemand een handleiding of een linkje waar ik meer info kan vinden?
Hallo,

twee vragen: wie is de server en wat moet hij uitserveren?

Een machine kan verschillende diensten 'services' aanbieden: toegang tot
de files, toegang tot een tijdssignaal (!!), toegang tot de computer
zelf op shell niveau, beeldscherm niveau, toegang tot html paginas
(webserver) enzovoorts.

Gokje: je wilt vanaf een linuxmachine bestanden op een Windows server
benaderen. In dat geval moet je je verdiepen in iets dat Samba, c.q.
cifs heet.

Helpt dit?

Paai

--